4 Ekim 2010

New Model Army by Furkan Zengin

Ayaklı Etkinlik Takvimi'nden davetiye kazanarak New Model Army konserine giden Furkan Zengin'in kaleminden konseri aktarıyoruz sizlere. :)


Her şey ofiste bunaltıcı bir iş gününün sonuna yaklaşırken, Ayaklı Etkinlik Takvimin'in New Model Army konserine davetiye veriyor olmasını görmemle başladı. Öncelikle söyleyeyim, New Model Army'nin hastası değilim, ama Justin Sullivan'ın havuzun içine girip şarkı söylediğini bilecek kadar takipçileriyim. Zaten kaç tane grubun solisti böyle çılgın bir şey yapıyor ki! Biraz bunun, biraz da şansımın yardımıyla 5. sırada cevabı yollayan oldum ve davetiyeyi kaptım.

Konser öncesi New Model Army'e ait şarkı belleğimizi biraz daha şişirdik çok da yabancılık çekmeyelim diye, şahsen canlı performansları her zaman tercih eden biri olduğum için büyük bir hevesle gittim konsere. Özellikle müzikte 30 yılını devirmiş bir grubun sahne performansının kötü olması beklenemezdi. Ghetto'ya gittiğimizde içeride ki yaş ortalaması bizi şaşırtmayacak seviyedeydi. 30 ve üzeri diyelim biz buna kısaca. Tabii o insanlar için gençliklerinin en flaş gruplarından biri oradaydı ve belki de bir daha Türkiye'ye gelmeyecekleri için dünya gözüyle son kez izleme fırsatıydı. Konserin başlamasıyla birlikte ufak ufak ısınma turu attık diyebiliriz. İlk bölüm tempo olarak çok yüksek değildi, ama.

Aradan sonra NMA'nın dönüşü 1984 yılında çıkardıkları ilk albümün isim babası da olan "Vengeance" ile oldu. O dakikadan sonra zaten sürekli artan bir tempo ile tıka basa dolu olan Ghetto'yu salladılar. Ben açıkçası biraz geç gittiğim için kendime merdiven civarında yer bulabildim. Şimdi sorsanız kapılar açılmadan içeri girer en önden izlemek isterdim onları derim ama. Aklıma kazınan tek şey, bu yaşta bu enerjiyi nerden buluyorlar oldu. Sahne hakimiyetleri inanılmazdı cidden. Tempoyu nerde arttırıp nerde düşüreceklerini çok iyi biliyorlardı. Açıkçası New Model Army sevenler için muhteşem bir konser oldu. New Model Army'yi bilen ama öyle çok fazla dinlemeyenler için de bu konser deneyimini orda yaşamak, konser sonrası kendilerinin Ghetto'dan bir New Model Army fan'ı olarak çıkmalarına vesile olmuştur. Konsere kadar gittik fotoğraf çekmemezlik yapmadık. Her ne kadar ortam ışıklandırması ve makine kalitesinin çok iyi olmaması sebebi ile çok kaliteli çekimler yapamasak da içerdeki ortamın size yansıtabilmek adına faydalı olacaktır. Gecenin bonusu olarak da, New Model Army'nin bence harika bir performansla söylediği "Vengeance"'ın videosunu sizler için çektim.

Sonbahar en sevdiğim mevsim, Ekim'de en sevdiğim aydır benim. Bu derece özel bir zamana böylesine harika bir konserle giriş yapmamı sağladığı için Ayaklı Etkinlik Takvimi'ne teşekkürlerimi sunuyorum. Ben takipte kalmaya devam ediyorum, siz hala takip etmiyorsanız çok şey kaçırıyorsunuz demektir. En kısa zamanda başka bir davetiye kazanıp, o konseri de yazacağım :)

Hiç yorum yok:

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }