22 Ekim 2010

Multitap Konseri by Emre Aydoğdu

Ayaklı Etkinlik Takvimi'nden davetiye kazanarak Multitap konserine giden Emre Aydoğdu'nun kaleminden konseri aktarıyoruz sizlere. :)

"Multitap izlerken ben sadece süper müzik dinlediğimi değil, tarihe tanıklık ettiğimi de hissediyorum. Er ya da geç, öyle veya böyle, "fark edilip" iman edilmeye başlanacak bir grup ile muhabbet içinde olmanın mutluluğu benimki. Takipçisinden televizyonda denk gelenine, simitçide karşılaşanından davetiye verenine, bence herkes bir parça şanslı. Dünkü tenha sayılabilecek konserde de aynı hissi yaşadım. "Ghetto'da konser verdiydiler, Ayaklı Etkinlik Takvimi'nden kazandığım davetiyeyle gittiydim hatta. Üstelik sevgilimle ilk buluşmamdı, birlikte izlediğimiz ilk konser de Multitap konseri oldu." diyeceğim. Glastonbury'de izlerken "Paçalı donla gezdikleri zamanı biliyorum yeaa..." diyeceğim, elimdeki fotoğraflarla hunharca prim yapacağım.

"Renkleri koruyalım / Komşunun çocuğu da aynı şortu giyiyor / Solgun kalmayalım / Sonra anneme ayrı bir dert oluyor"

Sahneye o kadar yakışıyorlar ki. Tek bir kalbin dört odacığı gibi, tek bir beynin 4 yansıması gibi. Ya da belki 4 beynin birleşimi demek daha iyi anlatır. Adamların beyinleri tek yumurta dördüzleri gibi. Yukarıdaki zeka küpü her cümleyi sırasıyla söylüyormuş gibiler. Bir Radiohead fanatiği olarak, müzikal dehaları önünde saygıyla eğiliyorum. O üst ortak ritim duygusu, kendi içinde salınan melodiler, sakız gibi yapışan sözler... Onların da parçaları yaşıyor, organik. Son altı ayım Massive Attack'in Heligoland'i ve Multitap'in Takım Oyunu arasında geçti. Başka bir şeye uzun süre daha ihtiyaç duymayacak gibiyim. Her gün konser verseler her gün izlemek isterim. Dün sahnede, kötü ses sistemine rağmen yine harikalardı. Hakimiyetleri, yaptıkları işten duydukları keyif, o gevşekliğin altındaki profesyonellik... Onları izlerken yüzümde anlamsız bir tebessüm oluşuyor. "Nasıl da iyiler ve burnumun dibinde." diyorum.

MGMT cover'ı yaptıklarında ise o coşan kalabalığı görüp deli oluyorum. İlk özel buluşmamız olmasa, sevgilime "Hanım bana katanamı getir." derdim. Umarım hayatlarının geri kalanında MGMT cover'ı yapmazlar çünkü onlardan katbekat iyi müzik yaptıkları halde insanların duyar duymaz şartlı refleks gibi ekstra coşuvermeleri beni deli ediyor. Onlara her ne kadar insanların eğlenmesinin kafi geldiğini bilsem de, benim çok sinirimi bozuyor. Haksızlık gibi. Multitap duyup duyabileceğimiz en iyi şeylerden biri. Bunu dün olduğu gibi her konserde gösteriyorlar. "The Matrix" gerçek olsaydı, kahin Neo'ya kurabiye vermek yerine Multitap dinletirdi. Dünkü konsere davetiye verirdi sdlfkjsdk.

Multitap var olduğu sürece yarına inancım devam edecek. Dün bunu bir kez daha anladım."

Hiç yorum yok:

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }