3 Kasım 2010

Gripin: Diş ve Baş Ağrısına İyi Gelir by Erdem Özsoysal

Ayaklı Etkinlik Takvimi'nden davetiye kazanarak Gripin konserine giden Erdem Özsoysal'ın kaleminden konseri aktarıyoruz sizlere.

“Gripin“ herhalde o gece ihtiyacım olan asıl şey buydu… Bir gece öncesinde başlayan ağır diş ağrısı sonucu sabah diş doktoruna gidip "Antibiyotik tedavisine başlamalıyız Erdem" demesine karşılık bu akşam “Gripin” konserine gideceğim o iyi gelir bana demem sonucu kendimi Taksim'in o ilaç gibi gelen sokak aralarına attım…

Tatil günü dolayısıyla İstanbul’un gençlik kesimi her daim olduğu gibi kendini bu dünyanın en sosyalist eşitlikçi sokağına atıvermişti… Birkaç mekân gezip diş ağrımı babadan kalma yöntemlerle çözmeye çalışsam da pek bir işe yaramadığını anlamam geç olmadı.

Ayaklı Etkinlik Takvimi davetlisi olarak katılacağım Gripin konserine birkaç kişiyi çağırma denemem boş çıkınca "Aman kimseye gerek yok" diyip kendim gitmeye karar vermiştim. Bar performansları genel özelliği olarak grubun geç çıkacağını bilerek mekâna geç gittim ama iyi yaptığımı söyleyemem çünkü içeriye girmek kolay oldu ama güzel stratejik bir yer bulmam o kadar kolay olmadı. İçerisi özellikle 25-35 yaş aralığında iyi giyimli kadın ve erkekler ile doldurulmuştu. Daha genç bir kitle bekliyordum oysa ki ben.

Hayır, bu yaş aralığı son zamanlarda 18 yaş altı gençliğin konser şımarıklığı gibi bana itici bir durum çıkaracak diye çok korktum. Çünkü mekânın İstanbul’un iyi mekânları arasında olması yüzünden elit konuşmalar yüzünden konser güme gidecek diye üzülmeye başlamıştım.

Gripin’i uzun zamandır canlı dinleme fırsatım olmamıştı sanırım ilk albüm çıkardıkları sene izlediğim bir iki konserleri beni performans olarak çok tatmin etmediği için şarkılarını albümlerde sevsem de gidip dinlemeyi düşünmemiştim.

Giripin biraz gecikmeyle de olsa sahnedeki yerini aldığında işte bütün görüşlerimin yıkıldığını anladım. Önce seyirci beklemediğim kadar enerjik şarkılara aç bir o kadarda ezberliydi hele orta yaşlı sadece hatuna yalakalık olsun diye geldiğini zannettiğim adamların bile avaz avaz şarkılara eşlik etmeleri beni hayrete düşürmüştü… Bu Gripin’in kemik bir dinleyici kitlesi yarattığının en iyi göstergesiydi.

Gripin sahnede seyircinin etkisiyle coştu da coştu. Keyifleri yerindeydi ,sanırım bu kadar dolu bu kadar iyi bir seyirci beklemiyorlardı. Ama bu durum onları kötü etkilemediği gibi gazlarına gaz kattı ki en baba parçalarını hep arka arka önden önden çaldılar. Konserin hata eksik diyebileceğimiz noktası burası oldu setlist'i daha doğru düzenleseler herhalde orda ki herkes bir rüyada olduklarını sanacak kadar kendilerinden geçebilirdi.

Bundan sonra bu kadar ara vermemeye sık sık Gripin konserine gitmeye kendime düşülmüş bir not olarak mekânı terk ettiğimde diş ağrımın yeniden hortladığını ve bu muhteşem geceye zor bir son verdiğini belirtmeden geçemeyeceğim…

Ayaklı Etkinlik Takvimi’ne, Gripin’e, Jolly Joker Balans'a bu güzel gece için ne kadar teşekkür etsem azdır…

Hiç yorum yok:

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }