8 Kasım 2010

Gren Konseri by Oğuzcan Şahin

Ayaklı Etkinlik Takvimi'nden davetiye kazanarak Gren konserine giden Oğuzcan Şahin kaleminden konseri aktarıyoruz sizlere.

Gren’i ilk olarak 2009 yılında gecenin saat 2’sinde televizyon makinesini izlerken dinlemiştim. Televizyon karşısında yatmışken Okan Bayülgen bir anons yaptı ve 4 siyah adam vardı karşımda. Başladılar çalmaya tam da istediğim/sevdiğim tarzda müzik yapıyorlardı. Yerlerinde durmuyorlar ve deli gibi iyidiler. Daha o vakit hastası olmuştum. Fakat programdan sonra isimlerini bir türlü hatırlayamadım ve bir süre şarkılarından uzak kaldım. Uzun aramalarım sonucu, sonunda isimlerini tekrar buldum.

İşte böyle başladı benim Gren hayranlığım. Sonra sıkı bir takipçileri oldum. İlk zamanlar bazı festival ve barlarda canlı performanslarını sergilediler fakat bir çoğunu kaçırmıştım. Ama bu kaçırdıklarımın acısını sonradan gittiğim konserlerinde çıkardım. İlk önce yanlış hatırlamıyorsam YTÜ Şenliklerinde sahne aldıklarında izlemiştim. Sonrasında Pazar günü Sonisphere İstanbul sahnesinde dinledim. Tabii bunlar beni kesmedi ve son olarak 3 Kasım Çarşamba akşamı çıktıkları Bronx Pi Sahne’de izledim.

Bronx Pi’de, Mor ve Ötesi’nin Bazen şarkısına yaptıkları cover ile başladılar çalmaya. Nedim Abi piyano başında çalmaya başladı. O kadar başarılı bir cover ki Mor ve Ötesi’nden daha başarılı söylüyorlar şarkıyı bence.

Şarkının ilerleyen kısımlarında ise kapıdan içeriye Mor ve Ötesi solisti Harun Tekin’de girdi. Sahne de kendi şarkıları çalarken dinledi bir güzel.

Ve sonrasında Nedim Abi geçti mikrofonun başına başladı albümden parçaları söylemeye... Bu arada bunu söylemeden geçemeyeceğim Barış Evren Erdoğan bana dönüp şu attığı tweeti söyledi.

Gren şarkılarını tek tek söylerken etraftaki izleyenler de onlara eşlik ediyorlardı. Haklarında yazan yazılarda “çekirdek bir dinleyici kitlesi” sanırım oradaydı o akşam onları yalnız bırakmamak için.

Hangi şarkıları hangi sıra ile söylediler onu pek belirtemeyeceğim çünkü unutuyorum şarkıların sırasını ama bizleri coşturmaya yettiler o akşam. Nedim Abi'nin o harika sesi ve piyano çalışı, Hakan Abi'nin ve Murat Çopur’un o çalışları ile Can abinin davula vuruşları her şey güzeldi.

Yakında çıkaracakları single için şimdiden sabırsızlanıyorum!

Hiç yorum yok:

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }