19 Ağustos 2009

Rock Tatili Foça

Binbir zorlukla ikna edilip gittiğim Rock Tatili Foça hadisesini anlatmaya başlıyorum efem... Araba ile yola çıkmanın keyifli yanları olduğu kadar eziyet yanları da var tabii. 2. günü akşam 7'de başlayacak olan Gren konserine yetişme telaşındayız. Foça il sınırı göründüğü an zil takıp oynayacak kıvama gelmişiz. Bi' tepeyi aşmamızın ardından görünüen deniz ve çat diye karşımıza silme çadırdan oluşan festival alanı... Kalabalığı tahmin dahi edemezsiniz! Foça'nın nüfusu kaç bilmiyorum; ama üzerine 15.000 insan koyun...
Gren'in konser alanına can hıraş bi' şekilde ulaşmasından hemen sonra başladı konserleri. İlk 2 şarkıda bana göre önemsiz, onlara göre fena önemli olan 1-2 aksaklıktan sonra gayet süper toparlanıp harika bi' konser verdiler. Bu arada, benimle birlikte sahne önünde fotoğraf çekenlerden bi' hanımkızımızın davulcuları Can Karamustafaoğlu'nu (nam-ı diğer Caramus) fotoğraflarını çekeyim derken yere kapaklanması ve ardından ilkyardım yakarışları bayağı unutulmaz anlardandı benim için :) Gren'i ilk kez canlı izlediğim için elimden geldiğince objektif olarak değerlendirmeye çalışıyorum ve diyorum ki "varsa konserleri gidin!" Gren'in sahne fotoğrafları için sizi Flickr'a yönlendiriyorum...
Gren'den 1 veya 2 sıra sonra MySpace sahnesinde MySpace'in sürpriz sanatçısı olacaktı. Her ne kadar MySpace, Twitter'ından "Rock dünyasının sevilen bi' ismi Rock Tatili Foça'da olacak" diye postlar yapsa da daha gitmeden biliniyordu sürpriz ismin Hayko Cepkin olacağı, en azından ben biliyordum... Hayko Cepkin'in ana sahne yerine neden MySpace sahnesinde çıktığını da anlamış değilim. Başka bi' kulağımıza gelenler ise Alice in Chains'e bu festival için teklif götürüldüğü, hatta kabul ettikleri; fakat sonradan katılımcıları görünce "Bunlar da kim ya?! Yok, kalsın..." diyerek vazgeçtikleri yönünde... Sanatçı/grup kulislerinin tekneler olduğunu da belirtmek isterim. Konserleri bittikten sonra grup/kişiler motorla alınıp teknelere götürülüyor ve orada çeşitli ikramlar yapıldıktan sonra Foça sahilleri gezdiriliyor ve sonra da kaldıkları otele veya tekrar alana bırakılıyorlardı. Güzel, ince düşünülmüş bi' nokta...

Fakaaaat... Gel gelelim bu kadar ince düşüncelilik festival seyircisine ve özellikle de kampçılara yapılmamış. Kampta kalanların çadırları gece çıkan fırtınada yamulmuş (tamam, bu konuda pek yapılacak bişi yok), tuvalet ve duş konusunda insanlar hijyensizlik komasına girmiş. Duşlar ip gibi aktığından kimse doğru düzgün duş alamamış, tuvaletler ultra kirli olduğundan tuvalete girmek için 1o kere düşünülmüş. Yemek ve içki konusunda ise herkese yakın bi' çoğunluk memnun kalmış hem fiyatlardan hem de doyurucu olmalarından. Hijyen konusunda sınıfta kalınmışken, yeme/içme konusunda epey puan toplamış organizasyon. Benim saçma bulduğum bi' mevzu ise 2 sahnenin birbirine olan yakınlığıydı. Alan dar, minik, ana sahnede konser varken MySpace sahnesinde konser olmuyor, dönüşümlü konserler veriliyor olabilir de gene de fikren yanlış gibi geldi bana...

Cumartesi günü Kurban'ın ortasında gittiğim için daha öncesi hakkında bi' bilgi veremiyorum. Cumartesi gecesi çıkan dehşet fırtınanın azizliğine uğrayan Kurban'ın ne söylediği hiçbir şekilde anlaşılmıyordu; ama gene de coşkululardı. Yasemin Mori'nin de seyirci konusunda azizliğe uğradığı, pek bilgi görmediği söylenenler arasındaydı. Mor ve Ötesi sahneye çeşitli sebeplerden dolayı biraz geç çıkmış olduğu için seyircilerden tepki görse de (Ben de bunu anlamıyorum... Geç çıkıyorlar diye ortalığı ayağa kaldırıp yuhlayan insanlar, grubun sahneye çıkmasıyla birlikte aşklarından ölüyor. Sanki az önce ölümüne yuhlayan onlar değilmiş gibi...) anında seyircilere unutturdular. Epey uzun bi' setliste sahiplerdi ve çok çok çok doyurucuydu! Ben, şahsen, Kış Geliyor'da koptum gittim...
Harun Tekin, konserin sonlarına doğru da Kenan Evren'e laf atarak şunları dedi: "Marmaris'teki ressama selamlar. Kenan Paşa'dan tek ricamız yargılanmadan önce ölmemesi. Daha onunla işimiz var. Daha önce Türkçe müzik yapan bir grup Kenan Evren'e sallasa inanmazdım. Bunun altında sizin imzanız var. Teşekkür ederiz. Darbe marbe yok. Darbe isteyenler başka kapıya." 01:10'a kadar şarkılarını söyledikten sonra Mor ve Ötesi sahneden indiği an daha fazla fırtınaya dayanamadığımızdan bizim için Rock Tatili Foça bitmiş oldu. Unutmadan, Mor ve Ötesi fotoğrafları için gene Flickr'a yönlendiriyorum sizi.
Seneye umarım daha iyi şartlar altında, daha iyi düşünülmüş bi' şekilde festival organize edilmiş olur...

Hiç yorum yok:

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }