29 Haziran 2009

Efes One Love Festival 2009


Geç de olsa geçen hafta nihayet gerçekleşmiş olan Efes One Love Festival'in postunu giriyorum. Gecikmenin sebebi belli: fotoğraflar! Lafı uzatmadan, dolandırmadan başlıyorum anlatmaya...
Kapıdaki görevlilerden başlamak istiyorum özellikle. Hepsini zan altında bırakmak istemem; ama çoğu artık yoğunluktan mıdır yoksa sıcaktan mıdır bilemem tam bir dumura uğramış gibiydiler. Görevli/davetli girenlerin isimlerini bir türlü listeler içinde bulamamalar, bu yüzden kapıda kalan davetliler... Her neyse her organizasyonda olacak aksaklıklardan bunlar...
Gel gelelim ilk gün o kadar boştu ki! Daha doğrusu boş olduğunu 2. gün gelen insan sayısından dolayı söylüyorum. Ben gittiğimde Ayça Şen'e yetişebildim. Ayça Şen'i çok sevdiğimi söyleyemem, neden şarkı söylüyor onu da anlamıyorum. Sempatik kadın, sevimli kadın hakkında söyleyebileceğim budur. Onu izlemek yerine Samsung Air Guitar standına gittim arada da Senin Sahnen'e uğradım. Standı resmen panayır yerine çevirmişler! Peruklar, peluşlar, ödüller, yarışmalar... Çok da ilgi vardı doğrusu ve hatta öyle ki bir ara EPOL görevlileri gelip "Standınıza bir sürü adam geliyor bizim sahnelere insanlar gelmiyor. Müziğinizi biraz kısın veya kapatın" uyarısında bulunmuşlar. Şaka gibi değil mi? :) Gün boyu süren Air Guitar yarışmaları sonunda mp3 veya netbook ödülleri kazananlar standdan kısa günün karı tadında bir gülümseme ile ayrıldılar.
Bora Uzer her zamanki gibi coştu, coşturdu. Adamın her konseri nasıl bu kadar renkli ve eğlenceli geçiyor anlamıyorum. Hala gitmemiş olanlar koşa koşa gitsinler! M83 de fena değildi; fakat sanki memnun olmamışlar gibi bir hava sezinledim en başta kendilerinden de konserlerinin sonlarına doğru yüzlerindeki gülümseme aldı bu düşüncemi. Ardından ilk gün için sabırsızlıkla beklenen Tricky vardı. Her ne kadar Tricky'nin sahne önünden fotoğraf çekimine izin vermemiş olması Maral'ın keyfini kaçırmış olsa da diğer tüm sahne alanları çekmiş olması keyiflendirmiş onu anlattığı kadarıyla. Ha bir de şikayet ettiği başka bir mevzu şuydu... İlk 3 şarkıda izin vermişler çekimlere. "İyi de sahne alanlar ilk 3 şarkıda zaten ısınıyorlar. 3 şarkıdan sonra coşuyorlar. En güzel kareler o zamanlarken ilk 3 şarkı sınırlamasına şiddetle karşıyım" diyor. Kısmen haklı... Bir de sahne alanlar açısından düşünelim. Sürekli sizi takip eden fotoğraf makinası ordusu ve kocaman bir kamera var. Konsantrasyon bozucu bir noktada... İlk günün en güzel ve en özel ismi ise, bence, Klaxons oldu; çünkü çok sıcaklardı. Sahne ışıkları, şarkıları, her şeyleriyle harikalardır. Daha fazla söze gerek yok bence...
2. gün için olanları tek tek anlatma gereği duymuyorum Röyksopp'un güne damgayı vurması ve getirdiği kalabalık harici. O sebepten sizi Maral'ın çekmiş olduğu fotoğraflarla baş başa bırakıyorum: [Efes One Love Festival 2009 fotoğrafları]

2 yorum:

bubikişi dedi ki...

İkinci gün gidenlerden biri de bendim. Özellikle servis saatlerine dikkat edip Portecho'ya denk gelmeye çalışan bir grup olarak gittik. Açılışı onlarla yapmak ve o sıcakta güneş altında kavrulmamak çok mantıklıydı.

Sonrasında plan istediğimiz gibi gitti. Sanırım birden eğlenmenin verdiği yorgunluk ve sıcakta içeceklerin kattığı sersemlik ile Starsailor'u dinlemek ile dinleyememek arasında kaldık ki sanırım ortak pişmanlığımız bu oldu.

Röyksopp için ise senin de dediğin gibi güne damgasını vurdu. Yanlış saymadıysam 2 kez sahneye geri döndüler. Ancak ilk ayrıldıklarında kalabalığın çoğu çoktan servis yolunu yarılamıştı -ki oradan dönenler de oldu-

Diğer standlar arasında pek gezinme fırsatına sahip olamadım içecek temini dışında. Bunda santralistanbul alanının o kadar kalabalık ile balık konservesini andırıyor oluşu en büyük etkendi.

İlk günü bilemem ancak adına yakışır performansları ikinci gün dahilinde gelenlere kattılar bence.

Helixset dedi ki...

2. güne dair minik bişi söyleyeyim ben de farklılık olarak.
Efes One Love'dan çıktıktan sonra arkadaşım Taksim'deki Bereket Döner'e gitmiş ve az biraz sonra bi' de bakmış Röyksopp elemanları! :)
Bi' de ekstradan Yasemin Mori de çok iyiyidi 2. gün veya ben hatunu çok sevdiğimden ne yapsa güzel geliyor :)

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }