24 Şubat 2009

Jülide Özçelik



Bu kadar güzel sesli bir kadının beklediğimden daha az tanınıyor olması canımı sıktığı gibi, aslında çok da haketmeyenlerin de bu kadar çok gazlanıyor olması da canımı sıkıyor. Her neyse...
Jülide Özçelik'i keşfetmem 1 sene kadar önce İstiklal Kitabevi'ne girip dükkanda çalan şarkısı ile satıcının yakasına yapışıp "Bu kim? Nerede albümü? Derhal istiyorum!" dememle oldu. Tek bir şarkısına tav olduğum için eve geldiğimde saatlerce loopta bırakıp sıkılmadan dinleyebileceğim ender albümlerden birini aldığımdan haberdar değildim doğrusu. Biraz özgeçmişini araştırdığımda ise Bilgi Üniversitesi Caz Vokal Performans Bölümü'nden mezun olduğunu ve müzik konusunda Timur Selçuk gibi önemli isimlerden ders almış olduğunu gördüm.
Dün Beyoğlu Hayal Kahvesi'nde bunca zamandır sadece albümünden dinlediğim Jülide Özçelik'i kanlı canlı dinleme şansına sahip oldum. Karşımda naif sesli acayip zarif bir kadın ve bu kadına kendini kaptırıp dinleyen seyirci kitlesi vardı. Özellikle dün geceden sonra olası İstanbul Jazz Volume 2 isimli albümünü daha bir sabırsızlıkla bekler oldum...
Albümünü almamış olanlara şiddetle tavsiye ediyor, bundan sonraki en yakın konserinin 26 Şubat'ta Nardis Jazz Club'da olduğunun haberini veriyorum...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Albüm çok başarılı. Genco Erkal ve Cem Tuncer'in parmakları var tabi işin içinde.

Özellikle Neşet Ertaş'ın "Yalan Dünya"sını çok başarılı buldum. Kağan Yıldız'ı sadece canlı dinleme olanağım olmuştu, bu şarkıda da Stanley Clarke tadı aldım kendisinden.

Çok değerli müzisyenlerle yapılmış "üst düzey" bir albüm. Dinlenmeli...

pln dedi ki...

Loopa alıp defalarca kendini dinleten bir albüm değil mi? Eski şarkıları yorumlama şekli de harika... Aslında biz ne desek albümün gölgesinde kalacak ;)

Adsız dedi ki...

Harikulade...
Ben bu muhteşem sese maalesef tesadüfen rastladım. Hepinizin yorumuna katılıyorum, eşsiz bir yorumcu.
Hemen albümünü aldım, huzur verici sesini 1 haftadır sıkılmadan dinlemeye devam ediyorum.

Helixset dedi ki...

Böyle insanlara ve böyle seslere daha çok ihtiyacımızın olduğunu düşünüyorum onca çıstak çıstak arasında.
Kendisiyle görüştüm. Şu ara yokmuş konseri. Eylül-ekim itibariyle tekrar başlayacakmış. Nasıl sabredeceğim bilemiyorum :)

 
.fc-sectitle { color:#FFFFFF!important; }